onsdag 10 december 2014

Dörrvärmaren

Nu har jag fallit till föga och startat igång bordsfläkten på heltid. Jag vill få i innerfönster i dörrarna så det slutar drypa kondens åt alla håll. 
Då måste det torka upp så jag kan måla, sen ska det torka, sen ska fönstren putsas och sen ska rutan i.



Skrapa färg på glas i pannlampans sken.



En stunds pill var dag, med torkning mellan momenten så kom rutan i.

Det jävliga är att mössen lyckats ta sig in i huset också. Det sägs ju att dom kan pressa sig genom små springor, och några torkspickor i utstockning finns ju där de tydligen pressat sig in.
Får investera i musfällor imorrn. Och choklad.

Såg hur ett litet as kom klängande utför väggen från ovanvåningen. Tar de sig in under takutsrpånget tro?



Nästa dörr till torkning. Kanske en sista slick färg runt fönstren imorrn då.



/Peter

4 kommentarer:

  1. En luftavfuktare är en riktigt bra investering, speciellt om du tänkt lerputsa innerväggarna också. Det blir ju en del fukt inomhus då. Dessutom sparar den energi eftersom man inte behöver värma upp lika mycket...

    SvaraRadera
  2. Eller förresten, jag säger också; AVFUKTARE! Tyvärr kom vi själva inte på det innan vi putsade våra innerväggar och dörren svällde igen.. men den är väldigt bra även vid vintermålning av större ytor. Se till att det är en sorptionsavfuktare bara, men sånt där tekniskt kanske du kan :)

    Anna

    SvaraRadera
  3. Den dagen vi börjar bo därute ska katt införskaffas. Så länge vi och Huset bor på olika ort får vi klara oss utan mysmonster.

    Jag har tagit reda på två trasiga avfuktare som skall bliva en hel. Vilken sort det är har jag dålig koll på.
    Ska läsa på vilka olika sorter det finns nån dag. Den som vet mest och allt det där...

    /Peter

    SvaraRadera