söndag 21 december 2014

Nytt mål uppsatt

Sådär, idag har fegisarna (vi alltså), bestämt sig för att vara utflyttade ur lägenheten den 1 maj.

Då ska vi bo i Lilla Huset och ha det så där härligt mysigt som man alltid har i ett inredningsmagasin.

Den stora utmaningen i detta är att krympa ner all vår skit till att rymmas i en bostad på 7 m2, en 20' container och (helst inte) i ett knappt halvfärdigt hus.

Detta började vi med idag. Jag gick upp på vinden, mådde skit. Sen gick jag ut i förrådet, och mådde skit.
När jag var därinne och bökade irrade det in en 67 årig gubbe som blivit utkastad av sin fru, Nu behövde han minska sin bråte från 400 m2 hus med garage och otaliga hyrda förråd till 46 m2 lägenhet innan 15e februari.

Tack för det perspektivet. Sen kändes det lättare.

Han hasplade även ur sig att han varit byggare och stoppat undan enorma mängder material som han inte visste att göra av med.
Jag spetsade förstås öronen och ville prompt åka dit och plocka åt mig, men det var så fullt överallt att det inte ens gick att komma in och inventera vad som fanns.

Samlare...


Punkter att uppfylla, än så länge

Säga upp lägenheten.
Äta ur lägenhetens frys.
Minimera skiten i förrådet.
Minimera skiten på vinden.
Minimera skiten i lägenheten.
Lägga golv på övervåningen i Stora Huset.
Mäta hur stor säng man får plats med på loftet.
Införskaffa nämnda säng.
Skaffa bärbar dator, min spelkoloss tar upp 1 m2 bara den.

/Peter



2 kommentarer:

  1. Äh...det är ju i Maj. I värsta fall kan du och den 67 åriga gubben få lämpa av all skit hos oss så kan vi hämta det med lastbilen. Vi gillar sånt. Ta en julöl åt oss. Vi är nykterister.
    /Lisa & Jan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maj, det är snart det! Annika får grovångest så snart nåt ska avyttras.
      Det ska ångestsvettas över alla prylar.

      Jag ska prata med gubben och hetsa honom, det vore ju synd om han skulle slänga bråten.

      /Peter

      Radera