lördag 3 januari 2015

Glespanelens betvingare

En gång för länge sedan förberedde jag med grejer för att bygga innerväggar. Idag stod jag där, handfallen och försökte lista ut hur man borrar i en plugg.
Av outgrundlig anledning har jag investerat i ett träborr för att borra i betongen.

Får vänta lite tills betongborr uppenbarar sig.



Hade jour idag, men problemen som var gick att styra upp över internet. Skönt.
Ringde mamma, hon kom ut och hjälpte mig sätta upp de sista våderna duk.
Här har vi satt upp allt som går att sätta upp. Nu måste skorstenen bli klar innan man kan sätta igen det sista.
Kan sätta upp innerväggar i alla fall, och det är ju trevligt.



Två kryphål, så man kommer åt skorstenen någorlunda.


Nu uppenbarade sig ett betongborr också, så då kanske jag kan lära mig hur man monterar en syll i betong imorrn!

Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar