söndag 11 januari 2015

Helgens vedermödor

Strulat vidare med mina innerväggar. Nu är alla stående pinnar på plats på övervåningen. 
Förstärkte den här väggen, tänkte den nog skulle kunna ta ett lass puts också, även med ett spann på 2,5 meter under. 
Men sen fick jag kalla fötter, en snabb räkning gav 600 kg puts. Det borde hålla, men jag fegar och hittar på nåt annat.



Andra änden av väggen mot sovrummet. Har putsat lite på skorstenen också.
Jag kluddar inte mer med det här förrns vi har innerdörrar och har dragit elen.

Det går att lägga golv, vilket var målsättningen.



Stormen inatt rev med sig ställningen jag och pappa byggde för skorstensjobbet. Röven.
Plockade ner den i molekyler direkt. får den ligga kommer jag bli förbannad varje gång jag ser den.



Saknas en regel i väggen mellan köket och badrummet. Gör inte mer här heller förrns elen är dragen. Klappade mig själv på ryggen över att jag nästan lyckats med målsättningen innerväggar.

Sen kom jag på att jag helt glömt en vägg...



Väggen mellan hallen och badrummet. Den borde gå snabbt. Fast syllen kan bli bökig, den ska snirklas fram mellan typ 15 PEX-rör och skit. Samt stora bulor betong som vi inte kommit åt att stryka ut ordentligt när vi gjöt.

/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar