måndag 26 januari 2015

Hur skickliga kan vi bli på vår passion?

Sjukskrev mig idag, ryggen pajade igår. Ser ut som en dement 90 årig gubbe utan rollator när jag släpar mig fram.

Annika misstänkte att det var psoas musklerna som krampat ihop. Hon har rätt. Skulle sätta mig på Youtube nu och fortsätta studera behandlingsmetoder för dessa muskler, men fastnade framför första bästa virala video istället.

Lars Andersen är förmodligen världens snabbaste nu levande bågskytt.



Genom att hålla pilarna i draghanden och lägga an på vad vi numera tror är fel sida av bågen kan han skjuta otroligt snabbt.
Han har lyckats skjuta tre pilar på 0,6 sekunder!

Här är omnämnda fantastiska video. Se den, det är sånt här som får i alla fall mig att fortsätta försöka bli så skicklig som det bara går på det man ger sig på.

Jag sköt en del pilbåge när jag var liten, och har varit en hyfsat skicklig gevärsskytt. Sånt här gör mig glad och lycklig. Jag kanske borde göra som Albin och söka för det.

/Peter

1 kommentar: