fredag 9 januari 2015

Isokern mantelskorsten, del 8

Min omsorgsfullt utmätta öppning passade förstås inte. Bruket hade dock inte härdat helt, så följandes principen våld föder mer våld sparkades luckjävlen in i skorstenen. 
Nu passar den!



Det här hålet känns bra. Det är nästan runt och borde vara stort nog. När bruket härdat ska jag prova att lirka in stosen med sitt jobbiga drevsnöre.
Den här sidan kommer glo rakt in i en vägg, så jag gjorde inte mitt bästa med putsen. Min inre perfektionist vrider sig i plågor.



Jag provade lite olika putssätt och vi kom fram till att glätta den med sleven så den blir mjuk att ta på. Det här blir visesidor i badrummet. Den med släpljus på som ser jättebucklig ut kommer vara mot tvättstället, och den andra mot toaletten.
Vet inte om det är att skorstenen suger vatten så hårt, men det är svårt att putsa ihop ytorna så man inte får skarvar. Irriterande.



Fick i avväxlingen mot skorstenen och sista mellanbjälken.

Och sade upp lägenheten. Ikväll måste vi se på Fight Club för att dämpa vår trygghetsångest.

/Peter

1 kommentar:

  1. Brukar borsta skarvarna med brukad borste före och efter påläggning. En typ av slamning. Kanske inte ok enligt boken men blir tätt. /Jan

    SvaraRadera