fredag 23 januari 2015

Jakten på det ultimata fredagsmyset

Provade en kombo till dagens fredagsmys jag tänkt på länge. 

Chips som dippas i smält choklad och sköljs ner med rödvin. 
Det var en "match made in heaven". 
Anders rekommenderade "Västkustchips" till experimentet. Dom var fina, och ingen monsterpåse heller. Det får inte bli något kvar av fredagsmyset som kan grisas senare.

Nu asfull. Jag är ju nykterist, men vad gör man inte för konsten.



Här har vi nåt att grunna på. När jag slängde de här grönskålsresterna i komposthinken häromdagen var dom gulgröna och ledsna
Nu när jag fyllde på dagens slask var dom revitaliserade, pigga och krispiga. Finare än vid inköpet skulle jag vilja säga.
Hinken står ute hela tiden, det är just nu två minusgrader.

Jag tycker det är helt fantastiskt, och jag vill veta varför.

 


Dags att hämta in tvätten, duscha och däcka.

/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar