måndag 26 januari 2015

Podcasts, för ökat kunskapsinhämtande

Har börjat lyssna på något som heter podcasts. Podcasts är nedladdningsbar radio som diverse mer eller mindre muppiga människor sitter och spelar in i sina kök och grottor.
Nedladdningsbart är viktigt eftersom jag ofta befinner mig på platser med pissig internetåtkomst.

Det är först nu jag insett att det finns podcasts om intressanta saker. T.ex självhushållning!
Finns nog podcasts om det mesta. "Podcasts about knitting" ger 607000 träffar.

Nu under den initiala förälskelsen lyssnar jag intensivt på radio när jag kör bil, diskar, pumpar fett och utgör andra rutinsysslor som inte kräver min fulla uppmärksamhet.

Det här är otroligt glädjande då jag anser att en av de viktigaste uppgifterna i livet är att hela tiden vidareutbilda sig. Särskilt när större delen av tolv år slösades bort i svenska skolan.

Å andra sidan kanske jag inte gjort något vettigare av dom åren själv.
"Youth is wasted on the young."

Med podradio kan jag utöka timmarna jag lägger på utbildning per vecka ganska radikalt.
Ett teknikens under!

/Peter



3 kommentarer:

  1. Men du tänker förstås inte ge några tips?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är i sin linda än så länge. Börjat med Paul Wheaton,
      han har samma humor som jag.
      Vissa är pisstråkiga utvärderingar av kurser, då laddar jag ner nån annan.
      Den här kan jag rekommendera! Borde passa dig också, killen som intervjuas är grisfantast.

      http://www.richsoil.com/permaculture/3705-podcast-260-homestead-butchering/

      Radera
  2. Jag lyssnar ibland på den här:
    http://www.theruminant.ca/podcast-archives/

    SvaraRadera