måndag 19 januari 2015

Rörförklaring

Niklas undrar vad vi ska med alla satans slangar till. En god frågeställning! Om man har nåt sunt förnuft ser man till att minska ner sina slangar till ett minimum.

Tycker jag. Som de flesta tekniker är jag teknikrädd. Det blir man när man tillbringar 40 timmar i veckan åt att försöka få saker att fungera.

Åh. Jag är så kluven. Privat älskar jag teknik.

Här är en halvpedagogisk bild. Ser redan ett fel. Givetvis har inte utkastaren varmvatten, men jag tog bara Ctrl-C från kallvattenförklaringen.

Radiatorkrets reserv hall var nåt som VVS-Jörgen tjatade till sig. Jag tror inte den kommer behövas, men de fem metrarna slang gör ingen större skada där dom ligger. Putsar bara in dom i väggen och ser glad ut.



En fördel med plintgrund, varmluftsventilerad grund och slikt jox måste ju vara att det inte är så hankigt med att få alla slangar rätt från början.

Det enda jag kan göra i det här läget är att lägga mig i fosterställning och gråta bittra tårar om nåt är fel.

/Peter


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar