lördag 24 januari 2015

Usch, nu måste jag tänka

Mor följde med mig ut på morgonen idag och hjälpte mig duka det sista av mellanbjälklaget. 
Skönt att det är gjort. 
Nästa steg är att lägga ner vad isolering vi har kvar från Lilla Huset och rensa rent från byggolv på
övervåningen.
Den 6e är det tänkt vi ska hämta golv till övervåningen från Önnebo Såg. Blir 145 mm brett grangolv. Dom hade 3.3 meters bitar vilket är trevligt då rummen är tre meter långa. Inte så mycket spill, och vi slipper skarvar. 
Det var väl tjockt med 32 mm, men det flyger inte iväg om man fiser lite ovarsamt då.  



Husets enda korridor, på en meter. Jag hatar korridorer. Sätter en smal ynklig vägg av 45*45 mot teknikrummet under trappan. 
Tänkte resa den också, men insåg att jag inte vet exakt hur hög den ska vara. Jag måste veta steghöjden på trappan först.



Mitt försök till en klargörande bild. Trappan tänkte jag skulle ansluta mot bjälken till höger, men smalväggen jag babblar om hamnar i höjd med stående dubbelregeln.



Ännu en bild. Bjälken man ser där mot byggtrappan ska bort sen, den är bara för byggolvet. Vi ska ha en jobbigt L-trappa istället.



Får väl ge mig in i Illustrator och försöka hitta mina taffliga trappritningar.

/Peter


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar