lördag 14 februari 2015

En räddad dag

Igår åkte jag på att hjälpa till vid ett vinglagerbyte på jobbet. Ett riktigt uddajobb. Här är vingen demonterad och på väg mot backen, sett från huben.
Vingen är typ 48 meter lång, det går åt fyra pers med långa rep att hålla den i läge från marken när den ska upp igen.



Ett antal timmar senare, det skadade lagret går samma väg.



Många timmar senare, vingen är på plats igen, och kranjobben är klara. Mycket jobb återstår, men min lilla bit är färdig, och helgen hägrar!



Efter en så lång dag med mycket tunga lyft och jävligheter vaknade jag med sån där huvudvärk då man inte riktigt vet om man ska spy eller ej.
Vi har dock inköpt ett botemedel, en Theracane!



Bara att sätta sig och massera genom nacke, hals och övre rygg i tio minuter. Sen var huvudvärken borta och jag kan lägga dagen på annat än att gräva ner mig i sängen och må skit.

Värt varje krona.

/Peter

2 kommentarer:

  1. Är det tips från den där massageboken?

    /Niklas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis! Svårt att nå ryggen annars. Och så får man en jädra kraft med.

      /Peter

      Radera