fredag 6 februari 2015

Ett golv kommer lastat

Hämtat ett lass massivt grangolv idag. Göran Gudmundsson skulle vara stolt. Eller inte, det är ju inte köpt av honom direkt.
Civilsnuten satt och spanade på mig när jag lastade. Blev tacksam över att jag fegat och hyrt en boggikärra. Enligt Olle på Önnebo Såg var dom troligen ute efter traktens ökända vägfyllo.

Hetsade honom att de borde skaffa en hemsida. Att finnas på nätet tror jag är världens billigaste och bästa reklam. Efter att leverera bra produkter och tjänster förstås.



Det var ett jädra jobb att släpa in alltihop i Huset och läkta det. Tog längre tid än att få hem det tror jag. Men nu ligger det där och bidar sin tid. Drog igång värmefläkten så det blir lite torrare inne i Huset.



Annika har lagt ner den överblivna linisoleringen i mellanbjälklaget och börjat sätta lumppapp på bjälkarna som stomljudsisolering. Enligt byggaffären skulle det räcka.



Jag tror jag ska låta golvet ljumma till sig till söndag innan vi börjar lägga det. Blir det nåt gjort imorrn får det vara att fortsätta lägga lumppapp och andra förberedelser.

/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar