lördag 7 februari 2015

Förberedelserna nästan klara

Tänk om jag kunde lära mig att alltid mäta två gånger. Vi fick ett gäng K-skivor felleverade i stomleveransen. För tunna. Dom har gått åt ändå. 

Några har agerat byggolv bra länge nu. Nu åkte dom upp på en vägg istället. Vi tänkte dra på lumppapp på den här väggen och se glada ut. Så den blir lite lättare.



Lagt lumppapp på nästa alla bjälkarna nu. Några meter kvar av de 130.



Mekat in en skivsnutt i felkapet. Egentligen ska man bara skarva skivor på regel. Annars blir det ofelbart nivåskillnad. Med det var jag för lat för. Skruvade jämkningssnuttar på baksidan istället. Går ju bra när baksidan är öppen.



Började känna på golvbrädorna. Känns som att det var väldigt många jättefina som hamnade överst. Dom vill man spara till visebrädor har jag hört. Där det syns mest. Försöker lära mig att kategorisera dom. Fulingarna ska hamna under klädskåpet har jag tänkt.



Den här fick bli en A sortering.



/Peter

2 kommentarer:

  1. Tänker ni efter nu så ni inte lägger en del upp och ner? :)
    /Annika

    SvaraRadera
  2. Jag gillar att du skarvat skivan så många gånger. Det ser fattigt ut oc fattigt är resurssnålt. Ser det ofta i gamla lador. Man har tagit det sämsta till det sämsta och lappat och lagat. Tätat med gamla emballage. Det är snyggt. Så länge det är snyggt.
    /Jan

    SvaraRadera