söndag 8 februari 2015

Saker man fastnar i

Nu har jag fastnat i en svensk serie, Familjer på äventyr. Låter sådär lagom tråkigt. Låter svenskt.
Men det handlar om människor som följer sina drömmar. Skiter i vad andra tycker. Tar med sina barn på något som är större än ett äventyr. De får något som vibrerar av energi. De får en smak av livet.
Det riktiga.
Dessa människobarn har massa roliga och insiktsfulla tankar. En liten tjej sa att det är inte viktigt med grejer. Hon gillade djur och såg värdet i det som var levande. Det skänkte mig mycket stöd nu när jag håller på att rensa ut lägenheten. Jag har saker jag inte visste jag hade! Flera saker av varje dessutom.
Jag har nog fastnat i grejer.
Så den här serien kommer som ett balsam för mitt liv.

/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar