torsdag 12 februari 2015

Trevande inredning

Ska vi bo i Lilla Huset på heltid behöver det lyxas till lite för att kunna husera våra bortklemade kroppar.

Idag började vi känna lite på finjobb igen. tillverkning av inredning. Annika fick i uppdrag att göra en hylla till loftet och jag började med en hatthylla/kapphängare.

Titta, min käre BVT! Sliten vit färg! Tyvärr är möbeln död nu.

Vi kom överens om att spejsa till det lite och göra en halvcirkelformad hylla.
Här har jag försökt fräsa ett spår för galgkrokarna på frihand. Gick sådär.



Sidor som dubblar som konsoller och ett övre plan att lägga mössor och skit på.
Annika kom in och lämnade den hårda domen. "Vad ful och klumpig den är."
Själv var hon kvar på designstadiet.



Styrhål för Annikas konsoller borras.



Montage av konsollerna. Jättefina! Jag som är en fin människa krossar inte andras designdrömmar.
Fast jag tycker faktiskt kurvan Annika gjorde på konsollerna blev asbra.



Gjorde min hylla lite snyggare med kurvor, urtag och profiler. Annika är lugnad, och hyllan döpt till Startrek Enterprise.



Den är svår att fota, fanskapet. Och den sitter vågrätt åt både höger och vänster. det är allt annat som är snett.



Nu är den och Annikas hyllor hemtagna för målning. Min ledighet är slut för denna gång, imorgon blir det grisjobb från tidiga morgon till sena natten. Mysfredag.

/Peter

1 kommentar: