onsdag 4 mars 2015

Ännu en inredningsdag

Eller dag var väl att ta i. Jag har mest Ernstat runt i solen och myst, fast inte barfota.

Undre kökshyllan monterad och redo för färg.



Köpte en sån här färgblockeringsmodifräs, istället för att maskera.



Värma frukost, flottiga lammrevben med broccoli. Behöver jag inte äta lunch förrän kl 15.
Fett nice.



Den verkar funka rätt hyfsat, färgblockeraren. Fast på undersidan fegade jag och körde tejp.



En skohylla var nästa projekt. Jag hatar grus på golvet, och grus i skorna, så jag satsade på hela lutande plan med gruskant.
I teorin ska man kunna lyfta ut hela hyllan och skaka ur den. För det kommer ju hända...
In i skuffen och hem för målning!



Gillar att jag tvunget gjorde den så bred att den får skohornas in. 2 mm till och det hade blivit dålig stämning.



Överblick över utehörnet. Inga krukväxter än, men snart flyttar väl Annikas 118 svärmorstungor in.



Vi kom fram till att den här hyllan ska moddas. Till garderob. Jag gör den 8 cm djupare och ger den skåpsluckor. Morgondagens sorgebarn.



/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar