fredag 13 mars 2015

Det kom ett brev

Fick ett brev idag från en trött myndighet. Tydligen är min slentrianmässiga relation till Försvarsmakten över.



Jag har inte mycket till övers för Försvarsmakten. En gång när jag var ung och mer naiv trodde jag det kunde vara ett möjligt karriärval. Dumt.

Jag har aldrig träffat på någon organisation som hyllat och applicerat ineffektivitet och inkompetens på ett så fulländat sätt. Sånt har jag aldrig gillat.

Skönt att slippa dom. Som jag har förstått det har den organisationen färdats på ett sluttande plan ner i gödselbrunnen de här tio åren.

Jag hittar inte siffrorna just nu på hur mycket bättre försvar Finland kan finansiera för mindre pengar gentemot Sverige, men det var mycket.

Dubbla förmågan för halva pengen? Groteskt.

Nej, för ett sånt totalt misslyckande kan jag inte känna annat än förakt.

Ett tillägg efter lite efterforskningar:
Minst fem gånger högre förmåga till halva priset kan Finland leverera för 25 miljarder mot Sveriges 45 miljarder.

Inkompetens, det verkar vara det offentliga Sveriges gemensamma värdering.
Usch.

/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar