måndag 2 mars 2015

Första nässelsoppan

Det har inte varit något sug efter surkål den här vintern. Först igår slök vi det sista. Jag är så jädra imponerad av hållbarheten på dom här grejerna!
Enligt lappen gjorde vi den 12e mars, och den var helt okej. Fränt.



Jag kunde inte hålla mig längre utan kravlade runt och nöp av lite av nässlorna som vågat sig upp på tomten. Tidspress, så jag plockade rätt lite.

Nu på kvällen gav vi oss ut på promenad för att skatta bestånden i samhället vi bor, Inte en nässla hittade vi. Jag trodde dom skulle kommit längre här eftersom det är närmre Vättern, men det kanske är tvärt om. Vättern kyler för mycket just nu?



Nässelsoppa 2e mars är rätt sjukt i vilket fall. "It's less global warming and more global weirding", som folk säger. På torsdag tror YR på -6 grader.

Undrar om man kan driva nässlor under fiberduk? Måste prövas.

/Peer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar