söndag 15 mars 2015

Hälsoarbetarens dilemma

Ibland tänker jag att jag borde jobba med hälsofrågor. Jag har samlat ihop en hyfsad verktygslåda nu. Så mycket att jag förstått att jag inget kan. Det är alltid en bra början.

Sen hinner förnuftet ifatt mig. Folk vill inte betala för att bli friska. Betala för att vara sjuka går däremot bra. Vi har en blomstrande sjukvård och en tynande hälsovård.

De flesta inom hälsobranchen har en konstant uppförsbacke. Många säkert med rätta, eftersom dom suger. En del suger säkert till och med mer än en landstingsanställd läkare.

Jag tror att sjukvården i Sverige är för mäktig idag för att det ska vara värt att konkurrera med.
Bättre att jag hittar en enklare nisch.

/Peter

2 kommentarer:

  1. Vad är hälsobranschen? Jag tänker allt från healing till Sats och då blir det lite svårt att förstå hur du menar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Du förstår precis vad jag menar. Allt från healing till Sats tycker jag var en perfekt sammanfattning!

      /Peter

      Radera