onsdag 11 mars 2015

Prylar

Jag finner det svårt att skriva eftersom tanken och hastigheten jag skriver i är inte kompatibla. Det blir liksom tråkigt för mig och tråkigt för andra att läsa. Det blir ingen behaglig följd. En dag kanske jag kan bemästra det och låta orden flöda i samma takt som jag hinner skriva. So bare with me.

Jag har en kamp med prylar, feng shui och mer prylar. Men bredvid mig bor en herre som är mästare på det hela. Han är en livsnjutare. Vad jag lärt mig att förstå är att han finns där för att hjälpa mig, det kommer alltid något klokt ur hans mun. En del är väl lite smågnabb men jag vet att det finns kärlek till livet i den mannens hjärta och att han vill mig väl.

Senast så berättade han hur han gjorde med saker, prylar och pyngel och jag kunde bara hålla med och hoppas på att jag också kommer dit. Att detta velande bara är en fas, en process som allt annat i livet.
Så nu ska ni få hans guldkorn som jag fick denna gången.
Ha bara det du använder. Det som du tycker är vackert. Släng, skänk, sälj och titta inte tillbaka. Betyder ha inte ångest över att du gjorde dig av med just den grejen. Och ja just det. Det kommer att komma en dag då behöver just den där saken men sådant är livet. Det löser sig.
/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar