torsdag 5 mars 2015

Kliver in i garderoben

Dagens projekt, att förvandla hyllan till en garderob, baserat på 195 mm plank. För det har vi över...

Som vanligt fotar jag för lite, här har garderoben "Pöky" kommit en bra bit på väg. Ursprungliga hyllan har fördjupats med ett extra varv råspont, och hyllorna börjar komma på plats.

Allt skruvas i vanlig ordning, jag orkar inte lägga fyra dagar på att misslyckas med fogar.



Försöker ordna ett löpande band och stämma ur alla luckorna i ett svep. Synd att det är så förbannat tråkigt att jobba så. Eftersom 195 mm är rätt smalt blir det många fack, 9 st närmare bestämt.

Jobbigt. Men jag tycker låga hyllor är rätt bra när det ska vara till kläder, då blir det inte berg som väller ut på samma sätt.



Fyra klar, fem kvar. Att sätta gångjärn i ändträ är säkert ett stort aja baja. Hålen hamnar i 90% av fallen på en höstring och drar snett ner i sommarträet. Det suger i alla fall.



Hade glömt köpa beslag, fick bli en tur in till byn. Magnetlåsen på plats, det tråkigaste.



En lucka fick jag dit innan jag tröttnade. Målet att få skiten klart idag misslyckas. Det hade det gjort ändå, för gångjärnen i affären räckte inte. Får nöja mig med fem luckor så länge.
Om jag känner mig själv lär nya gångjärn komma in innan jag fått dit de fem luckorna ändå.



Vilken passform! Tar inte i nånstans! Jämna glipor! Halleleluja Pastor Hannes!



Lägger man bara sträcket för gångjärnen helt exakt på tiondelshelvetet rakt verkar det lösa sig.



/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar