lördag 21 mars 2015

Påbörjad stapling

Min första trevande vedförvaring som friherre. Staplar två rader med kaos imellan.



Fegar och lägger in följare. Eller vad det nu kan heta. Jag vet inte.



Jo, det här tar en jädra tid. Och mycket ved är det. Ser knappt ut som jag naggat högen i kanten. Hujeda mig. Får se vilka lärdomar jag drar av det här.



Hoppsan. Skulle kanske bundit ihop ändpallarna med något stadigare än två halvruttna gamla läkter
från 60-talet.



Jag brukar för övrigt håna Foodies. Nu på kvällen insåg jag vidden av mitt hyckleri när jag såg mig själv i köket.

Jag lagade matig nässelsoppa laddad med hemgjord mexikansk chorizo. På vildsvin från nån bondlurk utanför Knölby. Bredvid mig låg en hemstyckad lammstek på tinande.
Och det räknar jag som billig, enkel vardagsmat. Jag misstänker att jag lever i min egen lilla bubbla.

Kanske skulle skaffa mig vänner eller nåt.

/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar