söndag 22 mars 2015

Tak på veden?

Det här med regnskydd på veden verkar folk lösa lite olika. Vissa skiter i vilket och låter regnet dränka veden. Andra kör med presenning. Proffsen lägger översta lagret i nån form av psykedeliskt mönster som förmodas leda av regnet.

Vi har några gamla takplåtar liggande. Provar med det. 

Insåg dock att plåtarna måste monteras på något vis för att inte flyga åt fanders. Och helt plötslig hade jag byggt ett vedskjul. Det jag inte skulle göra. Suck.



Högen har krympt, rent visuellt. Hälften kvar? En tredjedel? Vet inte.



Avslutade med att bygga en förlängning som Annika kan fylla nu i veckan.



Den är anpassad efter vad stockar jag hade kvar till hammarband. Enligt beräkningarna skulle
vedlaven bli 9 pallar lång. Det där är 8,5 pall.
Det jag inte gillar med matematik är att man aldrig kan ta hänsyn till alla faktorer. När man använder den på riktiga situationer, i verkliga livet. När jag använder matematik blir det i alla fall aldrig rätt.



/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar