måndag 4 maj 2015

Att fuska ögonkontakt

Är på utbildning och lär mig mer om utbildning och föreläsning.
Väldigt intressant. Att lära ut saker är jag rätt bra på, att föreläsa inför ett klassrum är betydligt värre.

Den ena läraren lärde oss något jag tyckte var fantastiskt.

Om man tycker det är jobbigt och stör flytet med ögonkontakt kan man fuska det genom att titta i pannan på folk.
Ingen märker skillnaden på två meters håll. Jag gjorde det inte åtminstone.

"Do we have eye contact Peter?"
"Yeah, kind of question is that?"
"It's fake, I'm looking at your forehead."

Tydligen ett knep som musiker kör med under sina uppträdanden.

En föreläsning om dagen ska vi hålla om jag förstått det rätt. Idag fick vi två minuter att förbereda oss, ska bli kul att se vad dom hittar på för störande inslag imorgon.

Jobbigt när dom petar på min comfort zone.

/Peter


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar