fredag 1 maj 2015

Dagens svammel

ETC ljuger vidare om att det råder brist på rödgrönt vinklade nyheter i Sverige. Värsta jag hört idag.
Är det nåt vi har överskott på så är det yrande och ylande rödgröna journalister. Och ingen får tänka eller tycka något annat än dom. Usch. 

Annika satte en vitvinbärsplanta i höstas. Den insisterade på att den skulle bo precis utanför vagnen. 
Tydligen hade den rätt, den verkar satsa på bär redan i år. Kul! 

Tror det är bra att ta sig tid till att lyssna på både fä och frö, så att säga. Häromveckan skulle jag sätta en humle. Men den började gråta över att jag verkade barsk och otäck. Den ville tvunget att Annika planterade den. 
Dagens sanning. Eller dagens inbillning. 

I bakgrunden skymtar nya komposten, det var alldeles för jobbigt att gå femtio meter till den gamla.



Det blev en hård visit i Malmö. Felix, alias Smuts, eller Juggen, eller Smutsjuggen har norpat min tröja. Vad ska jag däcka på?



I vintras blåste vår skorstensställning omkull. Nu reser den sig som en Fågel Fulix ur leran. Saknas dock fem-sex reglar att använda till långbommar. Dom sitter i Huset nu.
Vidare arbete utlovas efter inköpsrunda imorgon.



Röv, i dubbel bemärkelse. Dassrullen smet ur korvfingrarna och hamnade ute i ösregnet. Mobilen är inte mycket att torka sig med.



Jag börjar få lite sug för kletiga putsjobb igen. Det är en god nyhet!

/Peter

2 kommentarer:

  1. Ni brukar ju ligga som favoritblogg hos Kloka hem som ges ut av ETC, undrar om det kommer ändras nu... ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! Bra poäng min käre BVT!

      /Peter

      Radera