onsdag 6 maj 2015

Lån för livet! Jag får ont i magen.

Annika tipsade om att UR Play lagt upp sin nya serie Låna för Livet!

Jag vet inte hur seriös den är än. Jag har bara sett 10 minuter än så länge. Hoppas den är bättre än Lyxfällan.

Programidén är att simulera en ökad boendekostnad för fyra familjer genom fejkad ränteökning och amorteringskrav som stegras varje månad i tre månader.

Det verkar vara det vanliga stuket att familjerna inte är normala. Inte i min verklighet. De ligger på marginalerna och bara öser ut pengar. Men det är kanske min verklighet som är en overklighet.

Men å andra sidan, nån förbättringspotential ska det väl finnas.

De verkar leva rätt hårt efter Parkinsons Andra Lag, att behoven växer tills de sväljer alla medlen.
Parkinsons Andra Lag verkar vara ungefär lika stark som tyngdlagen.

Sett 22 minuter. Nu ont i magen. Enligt programledarna är det jag som är onormal.

Tror inte jag behöver se mer.

/Peter


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar