tisdag 5 maj 2015

Om oss, pimpad ny version

Tanken var att den här bloggen enbart skulle handla om husbygge. Så har det inte blivit.

"Du startar som en livsstilsblogg, eller bloggar så länge att du ser dig själv bli en."
Tror det var Anna på Funbo Runsten som skrev nåt i den stilen. Det är ju sant.

Jag har märkt att jag har väldigt lite att säga till om när det kommer till vad jag skriver. Försöker jag skriva annat än vad jag känner för blir det bara kattskit av alltihop.

När jag tittar och tänker efter verkar den röda tråden vara någon form av naivt frihetssträvande.

Främst ekonomisk frihet i olika former, vilket får bieffekten att det också avhandlas miljö, då riktiga miljölösningar alltid innebär mindre monetär omsättning som bieffekt.
När miljöpartister pratar om "grön ekonomisk tillväxt" vill jag hävda att dom är naiva muppar.
Nåt sånt finns inte.

Det blir mer och mer praktisk filosofi, då det är ett kraftfullt verktyg i nämnda naiva frihetssträvande.

Får ni leva med.

Peter och Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar