lördag 2 maj 2015

På besök

Det ekade tomt i kylskåpet till frukost. Och jag är alldeles för lat för att handla en söndagsmorgon. Prövar ihopfrästa havregryn och nässlor.



Annika har träffat nyblivna husägare, vi var tvungna att inspektera samt röva bort några dödsdömda lupiner. Fantastiskt vilken matjord som kan bildas om man ger fullständigt fan i en helt plan fruktträdgård i femtio år.
Kängorna sjönk ner i lucker, fet och kolsvart jord. Trädgårdsplattorna låg en dm under nuvarande jordytenivå. Häftigt.

Att köpa en gård är häftigt, och jag dreglade själv över den här gården för några månader sen på Hemnet.
Men det är för många m2 byggnader för mig att hålla undan förruttnelsen. De 70 m2 byggnader vi har här är mer än nog för min arbetslust.

Får alltid ont i magen när man går runt sådär och ser hur totalt forna ägare skitit i allt vad underhåll heter.

Gillade det här smakfulla elskåpet.



En hagtornshäck kanske vore nåt?



Genialisk fönsterhasp. Den modellen har jag inte sett innan.



/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar