måndag 25 maj 2015

Plåtslagaren kan komma

Den ljuva friveckan har börjat. Gick och slet i några pexslangar inne i Huset när jag plötsligt hörde en elefanthjord uppe på taket.
Höll på att skita ner mig innan jag insåg att plåtslagar-Robban var på besök.



Fast han sket nog ner sig mer när det plötsligt stod någon bredvid honom på taket och glodde.



Jag gillar Robban. Han har öga för saker och ting. Han gillar när det blir snyggt.
Kul att kolla på också, lärde mig en hel del.



Nu har han gett sig på överbiten.



Svetstänger kan visst vara bra till mer än bara svetsande.



Ett övervik på 15 mm som jag kan putsa ner mot. Om det är en ren tegelskorsten får man lägga en sträng sikaflex istället.



Ena hörnet färdigfalsat, ett kvar.



Arbete fascinerar, jag kan titta på i timmar.



Robban fick klara det sista utan beundrare, Kontroll Ansvarige kom för att ställa dumma frågor till mig istället.

Och djupa förmaningar som, "Du måste lägga tillbaka teglet när du är klar med skorstenen."

Nähä? Det menar du inte?

Nu ska jag tvinga mig till att serva bilen. Aptråkigt. Besiktning imorgon. Också aptråkigt.

/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar