söndag 17 maj 2015

Puts i väggarna

Mamma kom och hjälpte mig idag, så planerna styrdes raskt om till Mamma-jobb. Puts med andra ord.

Jag blandar, bär och fixar, mamma putsar.



Varför ska jag vara besatt av att göra saker så bra som möjligt? Att fylla väggarna med mineralull hade gått mycket snabbare.
Fast då hade Huset blivit mindre mysigt, och dragit mer ved. Alltså, massiva innerväggar.



Vi kör med sandig, torr puts idag. 5 hinkar sand till 1,5 hink lera. Så torr det går utan att den blir för svårarbetad. Därför håller vi oss till de ställen där putsen blir massiv.



Att hoppa bock med plank funkar bra. Om dom skulle smeta trots den torra putsen släpper dom rätt lätt om man knackar lätt på kortänden med en hammare.



Blir lite lite struligt runt apparatdosorna eftersom dom sticker ut lite. Egentligen ska man trycka i en tuss isolering för att inte få bruk i, men jag glömde det här.



Där det inte är elrör och skit i vägen sätter jag nycklar så inte kakan kan välta ut när den krymper.



Dags för långvecka på jobbet. sen blir det ledigvecka igen. Mys.

/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar