tisdag 26 maj 2015

Putsat klart skorstenen

Medans gubbarna isolerade putsade jag skorstenen upp till kronan. När jag började var det svalt och molnigt, när jag kommit igång sprack det upp och blev solsken. Skit.

Då blir det väldigt svårt att hinna med och putsa vått i vått.

Sen blev det dags att åka in till stora staden och besikta bilen. Nu på kvällen tog jag tag i det igen och putsade kronan. Ville gärna bli klar så jag kan suga upp allt bruk som hamnat i kondens springan i takfoten med grovdammsugaren imorgon.

Mor och Far kom på besök. Mamma tog en bild på Jätteröven själv. Tack.



Att putsa kronan var rätt jävligt, och blev långt från perfekt. Men den är ju rätt långt bort, så det duger. Svåraste putsningen jag gjort hittills. Tänk dom där helt sinnessjuka putsfasaderna man kan se när man går och dräller i typ Stockholm och så.

Dom murarna måste varit helt otroligt skickliga.



Jag är nöjd. Tycker proportionerna funkar, och det blev ett bra avslut på Huset uppåt.



Imorgon ska jag lägga iordning taket igen, sen får Robban göra kronplåten när han känner för det.
Om två tre veckor borde putsen ha karbonatiserat så pass att vi kan kalkfärga den.

/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar