måndag 25 maj 2015

Skorstensprofilen klar

Segade mig upp på taket med en spann St Astier NHL 5 för att fixa profilen jag inte redde ut med B-bruk. Körde på 2 delar kalk och 5 delar sand. Egentligen ska man väga, men jag har inte grejer till det utan kör på volym istället.

Putsen blev lite för lös så jag sket i att vattna underlaget för att väga upp det. Vilken fröjd att jobba med i jämförelse...



På nocksidan tröttnade jag fullständigt innan, alltså blev den bäst då det är mest kalkputs där.


Bilen är servad och förberedd för besiktningen, Huset är städat inför isoleringen. Idag är jag faktiskt nöjd med vad som blivit uträttat.

Avslutade dagen med att fylla upp lerkaret för första gången i år. Bara för att.



Jag fattar inte varför det är en massa maskar i botten på lerhögen. där finns väl inget att äta? Eller?

/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar