onsdag 17 juni 2015

Antwerpen

Kraftigt off-topic...

När man väl åker på jobbresor tycker jag om att pressa mig lite och leka så mycket turist man bara hinner.
Har varit i Antwerpen och utbildat mig på servicehissar. Att köra Pappa-metoden och åka bara ha med det man står och går i var mycket lyckat. Bara att flänga på utan att behöva släpa på väskor.

Gillade verkligen det här huset på Cogels Osylei. Vilken underbar balkong längst upp! Vilka smidesarbeten! Vilka fönster! 
Synd att arkitektur inte gör sig så bra på bild.



Mer feta hus.



Och mer.


En råtta har smugit sig in på gatan också.



Monsterkatedral. Varför försöker jag ens fota den? Man får ju bara med en liten pust av fetheten ändå.



Vilket bygge. Synd att den var stängd på kvällen.



Jag undrar också hur lång tid det skulle ta för mig och Annika att jobba oss igenom en tio kilos burk chilismet. Räknade på det, minst 50 år med nuvarande konsumtionsvanor.



En affär som pysslar med biljard och poker. Det här var högst hälften av alla biljardköer. Högst.



Mäktigast var Centraal Station. "Äh, det är bara en station", sade en inhemsk gubbe jag snackade med på spårvagnen. Bara en station... Snacka om hemmablind. Ett fantastiskt konstverk finare än vilken tavla som helst i min värld.



Den går inte att fota.



Den här syltan var väldigt stolta över sina handgjorda färska nudlar. Dom var sega och fina.



Inflygning. Där borta är hemma.



/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar