lördag 6 juni 2015

Blivande fönsterbräden. Feltänk, lunett får nisch.

När Mor och Far anlade sin nu bortbytta grusgång för trettio år sen var dom vänliga nog att köpa kantsten som passar perfekt till fönsterbräden i den ena telningens hus.

Det blir några skarvar, men det tycker jag inte gör nåt. Jag och Syster Yster fick kivas om stenhögen bäst vi ville, men hon tyckte dom gjorde sig bättre som fönsterbräden än som trädgårdsgång hos henne.

Tack!



På grund av ett feltänk och en irrationell vilja från min sida att få se en annan del av Huset gav vi oss på lunetten.
För att få en vettig nisch använder jag ett VP-rör som mall och blivande putsbana. Ett hellångt hade varit bättre, får köpa det.
Annika ville ha ganska hög vinkel på nischen uppåt. Vinklade ut 8 cm i nederkant och 15 cm uppåt.



Ser ut som det kan bli bra!



Annika isolerar tomrummen med lös hampa. Smidigare än halm.



Annika tvingade mig att slå tomten också. De viktigaste bitarna i alla fall.

Nu på kvällen tvingade jag mig upp och lagade putsskadorna som plåtslagaren gjorde på skorstenen.
Hatar backjobb. Men nu är det gjort.

/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar