söndag 7 juni 2015

Första fönsternischen

Första kalkstenskivan tillskuren så den får plats i hörnet. Använder vinkelslip och stenskiva. Kan dock inte skära lika fint som stenhuggeriet gjort, så jag vill hålla mina snitt osynliga under putsen så långt som möjligt.



Mor lägger på primer. Klisterputs, men primer låter så härligt proffsigt.



Och 5 mm lerbruk i blandning 4:1 med silad sand.



Några lyft för att lägga på mer så skivorna hamnade någorlunda rakt fick det bli. Kom sen på att jag har en massa skorstenslim man säkert kan använda, det är ju askletigt.

Fast då har man nog bara en chans innan det suger fast.
En chans räcker sällan när jag är i farten.



Mor putsar och jag gör förarbetet med putsbanor och annat mjäk.



Inomhus vill jag ha det lite rakare. Mor litar inte på sin förmåga att putsa rakt riktigt än, så jag får kvalitetskontrollera.

 

Klart och uppstädat. Blev faktiskt grymt nöjd med nischen! När putsen torkat tar vi bort putsbanorna och fyller i.



Gillar fossiler. Mina skitproblem känns väldigt små när man försöker greppa hur otroligt djävla längesen det var dom där snubbarna simmade runt. Nu kommer jag bli påmind varje gång jag borstar tänderna. Mycket bra.



/Peter

1 kommentar: