måndag 22 juni 2015

Första måndagen på resten av veckan

I min klokhet köpte jag ju element. Tänkte det vore bra att få klart all VVS på samma gång. Grabbarna vill inte plugga rör och härja har jag förstått.

Så här ser tydligen fästen för element ut. Jag fällde in överbliven glespanel som vi sedan putsar över.



Det ser väl inte så tokigt ut. Dom här fönstrena hamnade högt upp på grund av en tankervurpa i min hjärna. Jag satte in för små fönster och fick höja upp dom för att man skulle kunna se ut.

När jag packade upp elementen såg jag att det fanns typ 70 cm höga element från Lenhovda också. Men dom fanns inte i Rinkabyr Rörs sortiment. Det hade ju passat lite bättre. Skit samma.

Rikard får titta på hur pexen ska anslutas till elementen, sen tar vi bort och putsar bakom innan det kopplas in.



Ringde Tommy och surrade. Han hade en säck lecakulor som blivit över när han renoverar en lägenhet hemma.
Han var också hemma idag och snickrade, så jag tog ett chefsbeslut och åkte på hembesök.

Som vanligt tänker jag inte på hur jag ska få av skit när jag kommer hem. Den där säcken väger nog en 400 kg.



Våld löser allt. Några arga knuffar och den ramlade av halvvägs. Sen gick det att köra undan så att resten gled av. Den där skivan jag lade dit för att inte få leca överallt var dock överkurs, så även pallkragen.



En vägg mot Husets ända korridor. Jag hatar korridorer. En m2 korridor får jag leva med.



Ja, där kan väl VVS-Rikard skruva upp nåt mysigt fördelningsblock till radiatorkretsarna.



Annika tyckte vi skulle panela på andra sidan. Blir bra, så får panelen gå runt hörnet och bli dörr in till teknikutrymmet.



/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar