tisdag 9 juni 2015

Lerpussel

Istället för livspusslet ägnar jag mig åt lerpusslet.



Hm. Jag borde göra påsalningar runt dörren också. Så kan man putsa mot dom och sedan sätta foder.
Tror vi kör en snålfuling med 15mm "utstockning" och 10 mm finputs. 25 mm läkt får det bli då.



Lerpusslet fortskrider. Blandade skorstenslim för att montera sotluckan. Blandade extra för att limma dit putsen som släppt.



Ju mer jag limmar fast, desto mer ramlar ner... Jaja, för att vara ett vidrigt backjobb är det väldigt kul.



Vilken jädra kanonputs skorstenslimmet var! Fäster som lerputs. I love it.



En sotlucka klämdes faktiskt dit, liksom i förbigående.



Åh vad fint. Åh vad fint. Den har legat länge i det dåliga samvetet och skavt.



För att dela det dåliga samvetet skickade jag min milslånga att-göra-lista till Annika.

/Peter

2 kommentarer:

  1. Hello Peter!
    A thick layer of clay will not hold without laths. http://1drevo.ru/uploads/foto2/4b-dranka-na-fasade.jpg

    SvaraRadera
  2. Got to push the boundaries sometimes. :)

    Peter

    SvaraRadera