torsdag 18 juni 2015

Tafsa på trappan

Masade mig ut efter kvällsmaten. Det är många sysslor på min lista som mindre begåvade individer kan göra. Dom borde jag skita i.
Sen finns det en massa punkter som ligger på mitt bord också...

Jag gör det enda orätta och ger mig på nåt som inte ens är med på listan. En ny trappa som ser ut som den slutliga. En mall och övningsprojekt. 
Först ska byggtrappan rivas.

Trappor kan vara klurigt. Särskilt för mig som har svårt att visualisera i tre dimensioner.
Räknar igenom vad jag kommit fram tidigare och börjar kladda på väggen.



Acktanken borde hamna där locket ligger. Kanske lite mer hitåt. Sen måste jag lämna en för mig oklar sömsmån för kopplingarna som kommer vara riktade mot trappan.
Om jag bygger en 12 stegs trappa med de måtten jag klurat på tidigare enligt ritningen kommer trappan hamna typ där 1/2 palls locket är. 21 cm, det ska väl för fan räcka?

Jag kanske kan flacka ut trappan mer, men då hamnar jag utanför den heliga trappformeln.



De två stora hålen är för värmepatroner. För att få plats med vinklar på de grövsta vattenanslutningarna behövs ungefär 15 cm exklusive arbetsutrymme.



Men det ser väl inte alltför brant ut?! Inte jämfört med byggtrappan åtminstone...



Jag har dragit ut putsen för långt ovanför dörren i hörnet mot trappan. Vill inte börja hacka i det och damma ner mig så här dags. Det är ju en dag imorrn å.

/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar