onsdag 17 juni 2015

Tankhämtning

Tog en shoppingresa när jag vaknat till liv idag. Hämtning av ackumulatortank och inhandling av radiatorer när jag ändå åker ner till Jönköping.
Fick med mig två finska liftare ner. Liftare brukar alltid ha roliga historier på lut. Fast dom här var rätt normala, men trevliga. Dom skulle bara till Hamburg.

Den där tanken är nog inte min. Ser ut att bli lite väl många kubik.



Den här är nog min! Där hänger ett kuvert det står Peter på. En ledtråd.



Påbökad och fastspänd.



"Dä ä gött att dä ä lass!" Som Johannes brukar säga. När jag kom hem hade Rinkaby Rör plockat fel element. Två stycken var 140 cm istället för 120.
Fan. Får väl åka och hälsa på Syster Yster nästa vecka och byta möget.



Att få in tanken i Huset var tungt. Anders kom och hjälpte mig. Tur att vi båda blir stimulerade när det är lite jävligt. Hade det bara varit att bära in den hade det inte alls varit lika kul.

/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar