söndag 14 juni 2015

Veckans mjäk

Jag tog en shoppingresa i onsdags. Köpte lite virke till hylla för att sen åka hem till Mor och Far för att slita på deras plan och rikthyvel.
Hämtade mer kalksten också. Sorterade dom prydligt i kvalitetsklasser och tjocklekar för att sedan få någon form av hjärnsläpp och slänga in dom i total oordning. Suck.



Annika rumstrerade i Huset när hon hörde ett brak. En annan putskaka på hyvlat virke rasade ner. Det här pusslet blir mer avancerat.



Påsalningar att putsa mot och sedan fästa dörrfoder i. Jag valde att sätta dörren i våg så dörren blev neutral. Dessvärre var väggen inte i våg, så jag fick mixtra lite med påsalningarna.
Det kanske inte ens heter påsalningar. Skratta ni bara.



Det här ska bli en smal hylla att ha skithuspapper och toalettlektyr i. Eller nåt.



Helvetesmöget har svällt, eller så har utrymmet bakom skorstenen krympt. Faan! Jag gjorde den ju med en cm sömsmån!



Bara att plocka ner den i molekyler och klyva ner allt en cm. Ändå passade den inte. Jag fick ett vansinnesutbrott och slog i skiten med en träklubba.
Den får vi aldrig bort igen utan motorsåg. Hade varit väldigt bra att måla den isärplockad. Kommer bli jävligt nu när den är på plats.



Annika gör i alla fall något vettigt. Sätter tätningslister i fönstrena.



För att få plats med trappan måste jag riva byggolvet över hallen. Det hade förstås varit jättebra att sätta tak först och måla det, sätta fönstersten och putsa ytterväggen samt tapetsera innerväggen.

Finns tid för det? Absolut inte.



Men det blev ju ljust och freeeescht! Notera Annikas bekymrade min när hon inser hur mycket jobb som är kvar. Nästa bild ser hon ännu mer bekymrad ut på, men den fick jag inte använda.



Det blir nog bra när det är färdigt.



Dags att packa för en liten jobbresa. Ska prova pappas variant att inte ha med något bagage att checka in.

/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar