fredag 31 juli 2015

En bitter brevväxling

Har en liten mailkonversation med en annan byggare. Ett stycke av mailet blev ganska bra. Enligt mig själv då.

"Självbyggarbloggar är en klubb för inbördes beundran. 
De enda som läser är gamla släktingar som vill ha en godnattsaga och andra självbyggare.

Det är intressant hur du försvarar din platta förresten. Folk som gnäller över såna val har aldrig byggt nåt själva.
Med erfarenheten jag har nu är jag inte säker på att jag ens övervägt något annat än betongplatta, till exempel.

Efter att ha bökat med sånt här i några år är jag tämligen övertygad om att det flesta som skriver och föreläser någorlunda professionellt om "ekologisk" byggnation inte har någon praktisk erfarenhet av ämnet.
Dom har bara läst om en idé någonstans och rapar upp den igen, fast på svenska."

Åh, så härligt bittert.

/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar