söndag 5 juli 2015

Puts inne, bad ute

Sista dagen av stek enligt YR.no. Nyttjar den efter förstånd och putsar i köket. Eller ja, mamma putsar och jag förbereder.

Att fylla i hålen och bygga upp hörnet tar längre tid än man tror.



Hm, man fick en bra vinkel för kort uppifrån sågbocken.



Här går den mesta elen in i elskåpet. Så motsträvigt att jag fick använda plåtbrickor för att tvinga in allt i vägen.

Ska ni bygga halmhus, dra för helvete elen i flexslang. Man behöver nog inte spika den så förbenat heller, för putsen suger fast riktigt bra i räfflorna på utsidan.
När det torkat kommer dom sitta som berget inne i väggen.



Jag försöker köra rätt mycket med metoden att hänga på oförutsedda händelser och se vad som händer.
Så ikväll har jag hjälpt en yngling med någon form av bokstavskombination att byta syll på en av grannarnas dass. Bra utsikt från dasset, stod på kanten av ett tio meters stup ner mot sjön.

Det var trevligt. Fantastiskt vilken energi dom har, bokstavskidsen. Dom måste få hur mycket som helst uträttat.
Ofta tycker jag att man får vinscha fram ungdomar till arbetsplatsen, här fick man dra lite i betslet istället. Skön omväxling.

Tack gode värld, nu börjar det blåsa lite.

/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar