måndag 27 juli 2015

Ridgedale del 1, inledning

Jag och Syster Yster var ju på en tvådagars turbokurs på gården Ridgedale utanför Sunne i Värmland.

Jag fick upp ögonen för Richard och Yohannas slit i senaste numret av Åter och fick för mig att åka dit som avslutning på semestern. Syrran tyckte också det lät som ett intressant turistmål och följde med.
Eller om jag följde med henne, hon har bättre bil.

Huvudet är rätt söndermosat nu av för mycket information, men jag behöver börja plita ner så jag inte glömmer hela skiten.
Richard gjorde sitt bästa för att få in två veckor på två dagar...

Mor och Fars migräntält från 70-talet går snabbare att sätta upp än deras nya fina med exoskelett. Som en fin bror går jag åt sidan och ägnar mig åt avancerat hån istället för att hjälpa till.



Utedusch. Hur ska vi överleva? Jag som rynkar på näsan åt Scandics badrum.



Bastun som eldas upp varje kväll. Duschen blev lite mer dräglig när man bastat innan.
Syrran har lite bakterieskräck, men seglade genom helgen med bravur.

Fjädrar och smuts på handfaten bredvid dasset när hon skulle göra morgontoalett var kämpigt.
Påfågelhannen älskar tydligen att sitta där och spegla sig i tid och otid.



Richard förklarar skillnaderna i hur gräser och träd bygger matjord.



/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar