torsdag 27 augusti 2015

7 kvm

Nu ska vi se, nu har vi bott här i cirka fyra månader eller är det mer? Jag fäster mig inte vid tid på det sättet. Tiden bara är ändå. Det viktigaste är att man är levande under tiden.

Människor brukar fråga mig hur det är att leva på 7 kvm. Har nog inget bra svar men jag har märkt lite saker under vägen.
För det första så berättar jag inte längre att jag och min man bor på 7 kvm. Det blir liksom för jobbigt för deras hjärnor.
För det andra, det är sommar eller ja inte skit kallt och då kan man vara ute. Man kan gå iväg och göra något annat. Behöver inte bo på varandra.
Jag har lärt mig att jag har mycket skit. Hela lådor med böcker som jag nu faktiskt inte saknar. Jag vet knappt vad det är i dom. Men jag tror att när jag ser dom så -åhhhh vad jag saknat dig! Eller jag vet inte, den som lever får se.
Mina grejer som jag har i huset måste jag hålla ordning på. Jag är en fantastisk spridare av grejer, man kan se ett stråk av Annikasaker och följa den, detta till min mans förtret. De liksom tar över och bara är. Så jag hoppas att jag lärt mig plocka undan. Lite iaf.
Kläder detta aber. Det får bli ett annat kapitel.
Sedan kommer grejen att bo med någon på en sådan liten yta. Hmmm, jag har faktiskt lärt mig mer om mig själv och om min man på dessa månader än jag gjort på flera år. Vilket är intressant.
Läste någons tinyhouse ägares teori om det och det var för att man är så nära, man stryker liksom närmre varandra, man har mer kroppskontakt. Man kan inte gå in i ett annat rum och gömma sig.

Take care
/Annika

2 kommentarer:

  1. vi tänkte testa 4 st + en medelstor hund på 25kvm, ska bli intressant. Undrar om man sedan uppfattar det blivande storhuset som fruktansvärt alldeles för stort eller underbart befriande stort och rymligt.?

    SvaraRadera
  2. Ja jag har funderat på det. Just nu ser jag det stora huset med nya ögon. Det Är Så Stort. Löjligt stort. Men jag har även märkt att det släpper iväg kreativa tankar som inte fanns där innan. Huset blir i min hjärna så mycket mer. Funktionerna ökas.
    Sedan var jag med om en sjuk grej när jag kom hem sent från jobbet igår. Hjärnan är ju då halvt mos men ändå. Hjärnan: Oh vad stort det känns (de 7kvm). Jag: Ja du har rätt. Sedan rotade jag runt i kylen efter något gott. Fanns inget. muttrade vidare och gick och la mig... slutet gott allting gott.

    SvaraRadera