söndag 9 augusti 2015

Gips och puts i badrummet. Lite klarare.

Idag har mor och jag gnott på lite med badrummet. Sista gipset kom upp igår, och idag spacklade vi över springor och sånt. 
Rummet såg mycket bättre ut i puts än i skivor, tycker jag.



Mor har ju gjort det här innan, när dom byggde sitt eget hus, så jag fjantade mest med annat.
Tydligen kommer det sjunka ihop när det torkar och behöva spacklas igen.



Utstockningen på den här väggen blev klar också. Skönt. Inget mer puts nu härrinne förrns kaklet är uppe.



Här putsade vi jäms med gipsskivan, så låter vi finputsen ansluta mot kaklet sen.



Putsat jämt springan mellan skorstenen och väggen. Vi gjorde några ventilationshål uppe och nere.



Den här bilden säger ingenting, men det ser ut som en bajsrand. Sånt tycker jag är roligt.



Puts vid sista elementet blev det också. Det i lekrummet. Om man tar bort den där plankan ramlar allt ner.



/Peter

3 kommentarer:

  1. Titta, jag tror minsann att ni snart har badrum! :)
    /Syster Yster

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snart dags att börja skissa på inredning!

      /Peter

      Radera
  2. Sköna Hem nästa! :) /Yster

    SvaraRadera