torsdag 6 augusti 2015

Gips på nästa vägg

Njuter av ensamheten ikväll. Jag är ganska introvert av mig, men har råkat halka in i en branch där jag jobbar väldigt tätt med människor varje dag.
Nu har jag dessutom börjat jobba med internutbildning, och måste prata också. Ve och fasa.

Men ikväll jobbar Annika, och jag är ensam hemma. Jag och gipsskivorna.

På den här höjden ligger nedre kortlingarna i badrumsväggen. Så jag minns det.



Och på den här höjden ligger de över kortlingarna. Ett stort stycke ingen annans problem, men vad som läggs ut på internet stannar där tills internet dör. Och det sker säkerligen efter den här hårddisken.



Klart. Orkade inte låna några hålsökare, utan mätte fram hålen istället. Funkade hyfsat. Har hört det finns något som heter spackel.



Nu är det bara ytterväggen kvar. Där är det inga jobbiga hål.



Annika började putsa biten på förra väggen igår som inte får kakel.



Här har hon fyllt ut också. Tack så mycket!



/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar