onsdag 12 augusti 2015

Offert på badrummet

Fick ett mail med offert på badrumsjobb idag.

Jobbet som skulle utföras var:

Spackling av fall, 9.8 m2
Läggande av plastmatta golv, 8,3 m2
Tätskiktsmatta för kakel på väggar, 9,4 m2

Offerten var på 20.600 kr för arbete och 23.300 för material inkl moms.
Totalt 43.900 kr.

Det tycker jag är väl saftigt, så vi får titta på andra lösningar.

"Eeeeeeh. Jag visste inte att ert badrum var på 80 m2?" Sade Tommy.
"Skall dom tapetsera med bladgold?" Undrade Bernhard på sin tyska dialekt.

Tommy kunde hjälpa mig spackla fallet. Jag är mycket tacksam. Han skulle höra med sin mattläggare
om han kunde rycka in. Han brukade ta 500 kr/m2 matta. Blir i så fall runt 9000 kr för arbetet.

Jag har börjat utbilda mig på Youtube. Har inte brytt mig så mycket innan då jag skulle leja bort skiten. Fick en väldig aktning för den här plastmattesnubben.
Skicklig och yrkesstolt. Sånt älskar jag att titta på. Kolla dom andra där han lägger matta. Sjuk precision.

/Peter



2 kommentarer:

  1. Jag tror det tog oss två kvällar efter jobbet att flytspackla 12 kvm, två separata utrymmen med varsin golvbrunn. Hade inte Johan snålat in på den sista säcken spackel hade det kanske gått på en :) Tror även att du är betydligt händigare än vi faktiskt! Så det är nog en av de grejerna som proffsen lyckats lura en är svårare än det är...
    Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för stödet! Suck, nu åker Skatan kana på taket igen. Att det ska vara så roligt.

      /Peter

      Radera