torsdag 3 september 2015

Börjat på dasset

Började med dassaholken igår kväll. Övre ramen klar. Ser ut att kunna bli okej.



Väga in benen på lutande golv. Det finns ju utmärkta skruvfötter, men jag ville pröva om jag reder ut det ändå.



Benen på plats, dasslocket upplagt för att kolla lite. Annika påpekade att jag glömde tänka på eldosorna. Spegeln kommer aldrig få plats bredvid. Röven.



Om jag ids ska jag fixa vidare med den ikväll. Fast nu börjar det regna. Inget kul att stå ute och såga då. Inne får sågen inte plats just nu.

/Peter

3 kommentarer:

  1. Det blir nog bra tillslut. Vad var det för slags avföringskonstruktion ni skulle ha?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir förmodligen en separett insats med vanlig latrintunna under.
      Jag hade helst haft en urinseparerande insats i porslin, men jag har inte lyckats hitta någon sådan.
      Så det får nog bli vidrig plast tills vidare.

      /Peter

      Radera
  2. Ska tänka på dig när vi ändå letar liknande grejer.

    SvaraRadera