tisdag 15 september 2015

Byggställning i hallen

Imorgon kommer Mor och ska hjälpa mig på förmiddagen. Att vi skulle fortsätta finsnickra känns jädrigt improduktivt då mammas styrkor snarare ligger i att att applicera stora mängder puts på kort tid.

Så när jag kom hem idag byggde jag ställning över hallen.



Den fick mig att tänka till lite. Det var sjukt softish att sitta och såsa där i lunetten. Det kanske inte vore fel att ha en läshörna däruppe. Offra lite ljus och rymd i hallen.

Den behöver ju inte vara så här bred liksom.

För övrigt tänkte jag skita i räcke först, men då druttar väl nån klump ner och slår ihjäl sig. Var på en säkerhetsutbildning idag, så just nu hatar jag allt vad säkerhet heter. Såna utbildningar gör mig alltid avig.



Jag har skaffat grejer så jag kan dra ner ett eluttag bredvid lunetten. El-Magnus sade att det behövdes, vi sade att det inte behövdes.
Han hade rätt, vi hade fel. Inte så ovanligt.

/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar