söndag 27 september 2015

Kökspannan har landat!

I fredags kom Svärföräldrarna upp med kökspannan. Klumpen väger 230 kg, så Niklas lyfte in den i Huset med grävmaskinen. Han lånade ut en palljagare några veckor också. Tack!



Vi var förbi Skattegården med svärföräldrarna. Bengtsson, mannen som gav överpriset ett ansikte.
Här kan man ta del av lite TV-glamour och köpa en spegel han hämtat i Lyxfällan.



Unboxingen av kökspannan är färdig. Vi har oooat och aaaat. Ställer den där till jag har listat ut hur jag ska få ner den från pallen.



Jag skulle skaffa en diskbänk. Men först måste jag bygga skafferi så jag ser hur stor plats det blir kvar åt diskbänken. Fast då behövde jag ha tak först.

Vi beslutade oss för slätt brädtak. Köpte 17 mm råspont. Vi ska ju inte simma runt nakna på det ändå, som Annika sade.
Började sätta upp det med Svärfar på förmiddagen idag. Dom jädra råsponten var rillade på bägge sidor. Det har jag aldrig sett innan. En sida brukar vara hyvlad.

Å andra sidan hyvlar Pappas lilla hyvel snyggare än vad sågverkets monstermaskiner gör, så det blir kanske bättre så här.



/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar